SKF profielrail loopwagen LLTHC LR
De SKF profielrail loopwagen LLTHC LR is een compact model loopwagen. De LLTHC LR is geproduceerd volgens DIN 645-1, hierdoor is deze qua bouwvorm uitwisselbaar binnen alle DIN-conforme merken. Vanwege de zogenaamde X-opstelling van de kogels kunnen de wagens zichzelf enigszins corrigeren in het geval van foutief uitlijnen. Ook zorgt deze opstelling ervoor dat er relatief weinig wrijving ontstaat tussen de loopwagens en de rails. Dankzij het ingebouwde vetreservoir wat gevuld is met SKF LGEP2 vet vereisen de loopwagens relatief weinig onderhoud. De LLTHC LR is extra hoog én extra lang. Vanwege zijn lengte kan de LLTHC LR een hogere draagkracht aan. Dankzij de extra hoogte is deze toepasbaar bij toepassingen waarbij extra afstand tot de rail is vereist. Het is mogelijk om een keuze te maken in drie voorspanning- en drie nauwkeurigsheidsklasse. De LLTHC LR is beschikbaar in de maten tussen de 20 en 45 mm.
Indien u twijfelt welke maat of uitvoering het meest geschikt is voor u, kunt u hieronder de verschillen lezen. Mocht u hierna nog steeds twijfelen dan kunt u op werkdagen contact met ons opnemen op +31 (0)85 – 0661258.
Voorspanningsklasse
Het kiezen van een juiste voorspanning draagt eraan bij dat de profielrail loopwagen langer mee gaat. Dit komt door het feit dat een hogere stijfheid ervoor zorgt dat deze minder snel gaat afwijken. SKF biedt een drietal voorspanningsklasse aan:
- T0 – geen voorspanning: Geschikt voor extreem soepel lopende toepassingen waarbij sprake is van weinig wrijving (niet mogelijk in combinatie met nauwkeurigheidsklasse P1).
- T1 – lichte voorspanning: Geschikt voor toepassingen waarbij een hoge stijfheid vereist is en sprake is van een lage belasting.
- T2 – gemiddelde voorspanning: Geschikt voor toepassingen waarbij een hoge stijfheid vereist is en sprake is van zware belasting. Deze klasse is ook aan te bevelen indien het gaat om een enkele rail systeem.
Nauwkeurigheidsklasse
De nauwkeurigheidsklasse bepaald de maximaal toelaatbare tolerantie van hoogte, breedte en parallellisme. De keuze hierin bepaald de positioneringsnauwkeurigheid van de loopwagen. SKF biedt een drietal nauwkeurigheidsklasse aan:
- P5 – standaard: ± 100 µm hoogte- en ± 40 µm zijdelingse tolerantie.
- P3 – medium: ± 40 µm hoogte- en ± 20 µm zijdelingse tolerantie.
- P1 – hoog: ± 20 µm hoogte- en ± 10 µm zijdelingse tolerantie.




Uitvoering
|
Lengte (L1)
|
Breedte (W1)
|
Hoogte (H)
|
Afstand tussen de montagegaten (L3)
|
Dynamische draagkracht
|
Statische draagkracht
|
---|---|---|---|---|---|---|
LLTHC LR 20 T- P- | 88,2 mm | 34 mm | 30 mm | 50 mm | 15200 N | 32700 N |
LLTHC LR 25 T- P- | 104,1 mm | 48 mm | 40 mm | 50 mm | 24400 N | 44600 N |
LLTHC LR 30 T- P- | 125,4 mm | 60 mm | 45 mm | 60 mm | 33900 N | 60800 N |
LLTHC LR 35 T- P- | 142,5 mm | 70 mm | 55 mm | 72 mm | 45000 N | 79400 N |
LLTHC LR 45 T- P- | 167 mm | 86 mm | 70 mm | 80 mm | 72400 N | 121400 N |